pátek 18. července 2014

Rybízovo-borůvkový koláč s drobenkou

Vedle, piva, vína, koprovky, rizota a oliv (a postupného přesunu od zelených k černým) je drobenka další věcí, které s přibývajícím věkem přicházím na chuť. Ne že bych hned začala na všechno sypat drobenku po kýblech, už ji ale neobírám z koláčů, naopak jsem teď jeden drobenkový sama upekla. A byl výborný (už jsem říkala, že skromnost je jedna z mých nejsilnějších stránek?).


Na jednoho takového krasavce (forma o průměru 28 cm) bude potřeba:

 250 g hladké špaldové mouky

 125 g moučkového třtinového cukru

 125 g másla

 1 vejce

 asi 600 g ovoce

+ mouka, cukr a máslo na drobenku

Rozehřejeme si troubu na 180 °C. 
Smícháme mouku s cukrem, přidáme vejce a povolené, na kousky nakrájené máslo. Vytvoříme hladké, pružné těsto a dáme na chvíli odležet.
Ovoce - použila jsem směs červeného a bílého rybízu a borůvek - omyjeme a zbavíme stopek/lístků/brouků.
Těsto vtlačíme do vymazané a vysypané formy a po obvodu vytvoříme zhruba dva centimetry vysoké okraje. osobně mám radši méně těsta a dělám tenkou vrstvu, záleží však na vkusu strávníků.
Celou plochu těsta hustě propícháme vidličkou a posypeme ovocem a drobenkou. 
U drobenky není množství ingrediencí, všeho jsem dávala od oka, než jsem dosáhla te správné drobivé konzistence.


 Pečeme 30 minut, dokud není povrch zlatavý a už od pohledu křupavý.


V ideálním případě je vhodné počkat, až koláč vychladne a náplň trochu ztuhne, je to ale boj. Talířek s vidličkou to když tak jistí.

Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat