neděle 5. dubna 2015

Mrkvové šátečky s povidly

Co se týče sladkostí, na českou klasiku mě moc neužije, nemám totiž moc v lásce kynuté těsto, makovou náplň a drobenku. Na druhou stranu si jednou za čas s chutí dám povidla, a proto jsem se rozhodla najít nějakou alternativu k bramborovým taštičkám (ty jsem se snažila upatlat jenom jednou a málem to skončilo rituální sebevraždou; nakonec se vše obešlo bez újmy na zdraví a k obědu byly bramborové noky s povidlovým přelivem). 
Když jsem objevila tyhle šátečky z mrkvového těsta, byla jsem v ráji.


Na cca 30 kousků (já vyrobila šest větších srdcí a patnáct taštiček vykrojených skleničkou o průměru 8 cm) je potřeba:

– 300 g hladké celozrnné mouky

– 150 g změklého másla

– 2 lžíce bílého jogurtu

– 3 menší najemno nastrouhané mrkve (cca 180 g)

– sklenička švestkových povidel

1 vejce + 2 lžíce vody na potření

– moučkový cukr na obalení (já jsem vyrobila vlastní z třtinového)

Z másla, mouky, jogurtu a mrkve vypracujeme vláčné těsto, které se nelepí ani na stěny mísy, ani na ruce (pokud se lepí, je potřeba přidat ještě trochu mouky) a uložíme alespoň na hodinu do lednice.
Po vytažení z lednice ho vyválíme na cca 23 mm tenkou placku, z které pak pomocí skleničky/formičky vykrajujeme kolečka (nebo srdíčka). 
Naplníme povidly, přehneme napůl a okraje přimáčkeme vidličkou (v případě srdíček přikryjeme dalším srdíčkem a spojíme). Je lepší to s povidly nepřehánět, do malých šátečků stačí lžička, do větších srdíček maximálně dvě, jinak hrozí, že náplň v průběhu pečení vybublá ven.
Šátečky přendáme na plech, potřeme vajíčkem a pečeme v troubě rozehřáté na 200 °C asi 15–20 minut. Po vytažení z trouby je obalíme v moučkovém cukru.


Dobrou chuť!

1 komentář:

  1. Mňam, tak tohle je kombinace, kterou můžu! Určitě budou krásně vláčný... Musím přidat do seznamu receptů k vyzkoušení:). Lucka

    OdpovědětVymazat