neděle 9. října 2016

Ořechová granola

Konečně je tady pravej podzim a já mám zase chuť nejen jíst, ale především vařit, péct a nakládat, zkrátka se hřát v teple kuchyně. O víkendu jsem se snažila splnit spoustu restů a pro radost jsem si nachystala pořádnou dávku granoly, protože z té staré už mi zbývalo jen pár drobků na dně sklenice. Inspirovala jsem se receptem z blogu Veganotic a upravila ho podle aktuálního stavu našich zásob. 
S bílým jogurtem a ovocem ideální snídaně/svačina, ale především neskutečná dobrota!




Na plnou sklenici granoly je potřeba:

– 500 g ovesných vloček

– 2 hrnky ořechů (mandle, lískáče, para ořechy, pekany, vlašáky, pistácie, zkrátka co máte doma a co máte rádi)

– 1/3 hrnku slunečnicových semínek

– 1/2 hrnku agáve sirupu (může být i javorový, rýžový...)

– 3 lžíce kokosového oleje

– lžička skořice

– lžička koření do perníku

– špetka muškátového oříšku

– špetka soli


Rozehřejeme si troubu na 170 °C. Ořechy nahrubo nasekáme nebo rozmixujeme a nasypeme do mísy. Přidáme vločky, koření a sůl a promícháme. V hrnku smícháme rozpuštěný olej se sirupem, přilijeme do mísy a znova promícháme, aby se všechny vločky i ořechy obalily. 
Směs rovnoměrně rozprostřeme na dva plechy vyložené papírem na pečení a pečeme 25-30 minut. Občas do trouby koukneme a směs prohrábneme, aby se nepřipalovala. 
Vychladlou granolu přesypeme do uzavíratelné nádoby, kde vydrží i několik měsíců. 
Někdo (vlastně možná většina lidí) do granoly po upečení přidává ještě sušené ovoce, to já ale nedělám, přijde mi, že bez něj zůstane déle čerstvá. 




Dobrou chuť!

4 komentáře:

  1. Vypadá skvěle, díky za recept!

    OdpovědětVymazat
  2. No, to vypadá moc dobře! Nechápu, že jsem tu granolu ještě nevyzkoušela. :) Určitě napravím. :)

    Lucka www.sleepy-cat.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, taky jsem otálela, ale teď už na ni nedám dopustit :)

      Vymazat