čtvrtek 13. března 2014

Red Velvet Cake



Jablečná bábovka se smetanovou polevou patří u nás doma k nejoblíbenějším, protože jsme všichni milovníci "mokrých" buchet. I z toho důvodu jsem ještě před prvním ochutnáním tušila, že si rychle zamiluju taky mrkvový dort. A nemýlila jsem se. Když jsem však našla recept na dort z červené řepy, byla jsem zpočátku skeptická, a to patřím k menšině lidí, která ji má, navzdory vzpomínkám na školní jídelnu, ráda ve všech jejích podobách. Nicméně jsem se nenechala odradit a dala se do pečení. Výsledek? Červenořepový dort se stal jedním z nejoblíbenějších dezertů, který připravuji při každé vhodné příležitosti, naposledy předevčírem pro kamarádku k narozeninám.

K upečení tohohle krasavce budete potřebovat:

 cca 400 g červené řepy

 3/4 hrnku třinového cukru

 2 vejce

 1/4 hrnku oleje

 120 g másla

 1/2 hrnku kefíru

 1 1/2 hrnku hladké mouky (já dala polovinu bílé a polovinu špaldové, může být ale klidně jen jeden druh) 

 2 lžičky prášku do pečiva

 1 lžička jedlé sody

 3 lžíce kakaa

+ na krém:

  300 g lučiny

 100 g másla

 1/3 hrnku třtinového cukru

Vzhledem k tomu, že většinou množství přísad jen odhaduji a přidávám/ubírám dle potřeby, a jedinou odměrkou je mi hrnek, je recepis možná kapánek nepřehledný, ale snad to nevadí.

Jako první si připravíme řepu. Stačí ji zabalit do alobalu a dát péct na hodinu, hodinu a půl (podle velikosti) do trouby rozpálené na 180 °C. Když je upečená a vychladlá, oloupeme ji a nastrouháme nebo rozmixujeme na kaši.
V míse si pak vyšleháme vejce s cukrem, přidáme kefír, máslo, olej a červenou řepu a vše už jen vařečkou zlehka promícháme. Nakonec přisypeme suché přísady (mouku, prášek do pečiva, sodu a kakao) a vytvoříme těsto klasické "dortové" konzistence. Nalijeme do vymazané a vysypané formy a pečeme na 180 °C zhruba hodinu (kontrolujeme špejlí). 
Tentokrát jsem použila formu o poměrně velkém průměru, takže byl dort hodně nízký, ničemu to ale nevadilo.


Třtinový cukr na polevu si nejprve rozmixujeme (lépe se rozpustí a nebude křoupat mezi zuby) a spolu s lučinou a rozpuštěným, mírně vychladlým máslem vyšleháme do sametově jemného krému.
Polevu natřeme na vychladlý korpus (preferuji sexy nedbalou eleganci před dokonalou uhlazeností).
V ideálním případě hotový dort ještě šoupneme alespoň na hodinu do ledničky, pokud je nouze, můžeme klidně servírovat ihned.


Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat