pátek 20. ledna 2017

Domácí oříšková pomazánka

Jsem člověk, který i ty nejjednodušší věci zvládne odkládat do nekonečna. Důkazem budiž i tahle domácí "nutella", na kterou se chystám už asi půl roku. Minulý víkend jsem se ale konečně odhodlala a navzdory strachu o můj starý mixér se pustila do práce. Pomazánka je hotová asi tak za deset minut a na palačinkách chutná božsky, dost dobře se ale dá konzumovat i úplně samotná lžičkou přímo ze skleničky.



Na domácí oříškovou pomazánku potřebujete:

– 1 hrnek lískových oříšků

– 1/2 hrnku javorového sirupu

– 3 vrchovaté lžíce kakaa

– vlažná voda na rozředění

Rozehřejeme si troubu na 200 °C a oříšky necháme asi 10 minut pražit (kontrolujeme, aby se nespálily), pak necháme vychladnout. Vychladlé oříšky rozmixujeme kdo má výkonný mixér, podaří se mu udělat oříškové máslo, já měla spíš takovou hrubší hmotu. Následně přidáme javorový sirup a kakao a dál mixujeme, podle potřeby přidáme vodu. Množství sirupu i kakaa je orientační, já jsem mixovala a ochutnávala tak dlouho, než jsem získala pastu optimální chuti i konzistence. Pomazánku skladujeme ve skleničce v lednici, vydržet by prý měla zhruba měsíc. 


Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat